ביטוח אחריות מקצועית לדולה: בטחון ושקט נפשי ללידה רגועה

shot-beautiful-young-physiotherapist-woman-massaging-tummy-pregnant-woman-stretcher-h (1)

דולות יקרות, אתן אור גדול בתקופה הכי מרגשת ורגישה בחיים של משפחות – ההריון, הלידה ומה שאחריה. אתן שם כדי לתמוך, להקשיב, לייעץ ולהיות עמוד תווך של ידע והכוונה. אתן מעניקות נחמה, מחזקות ומעצימות, גם בלי התערבות רפואית, ובכך תפקידכן הוא פשוט קסם.

אבל כמו בכל מערכת יחסים אנושית, גם באחת כל כך אינטימית ומשמעותית, לפעמים עלולות לצוץ אי-הבנות. מילה טובה שפורשה אחרת, עצה שניתנה באהבה אך נתפסה בדרך שונה – ולפעמים, למרבה הצער, זה עלול להגיע לכדי תביעה. תארו לעצמכן מצב שבו אתן, מתוך כוונה טובה ורצון עז לעזור, מוצאות את עצמכן מתמודדות עם טענות שעלולות לערער את עולמכן. זה לא מצב שדולה צריכה להתמודד איתו לבד.

מעטפת הגנה חיונית לתפקידכן המכונן

כאן נכנס לתמונה ביטוח אחריות מקצועית לדולה. הוא נועד לתת לכן שקט נפשי ולכסות אתכן מפני תביעות שעלולות לנבוע מכל אי-הבנה או טעות אנוש, גם אם לא היתה כוונה כזו. הביטוח הזה יגן עליכן במקרה של טענות על נזקים שנגרמו למשפחה, וידאג שכל ההוצאות המשפטיות, כולל עורכי דין ובית משפט, יכוסו. וכן, גם אם התביעה תתברר כחסרת בסיס לחלוטין, אתן תהיו מוגנות. כי מגיע לכן להתמקד במה שאתן עושות הכי טוב – לתמוך.

מוגנות בכל דרך – גם אונליין

בעולם של היום, אתן שם עבור נשים ומשפחות בכל צורה – גם בפגישות הכנה מרגשות פנים אל פנים, וגם דרך מסך המחשב או הטלפון. ייעוץ אונליין, שיחות וידאו ותמיכה דיגיטלית הם חלק בלתי נפרד מהשירות המדהים שאתן נותנות. חשוב לזכור שגם בייעוץ מרחוק, עלולות להתעורר סיטואציות שיצריכו הגנה. ודאו שהביטוח שלכן מקיף אתכן באופן מלא, ומעניק לכן את הבטחון לתת את כולכן גם בפעילות הווירטואלית. כי הגנה אמיתית היא כזו שמכסה את כל היבטי העבודה שלכן.

ביטחון, מקצועיות ואמון

מעבר להגנה כלכלית ומשפטית, קיום ביטוח אחריות מקצועית משדר משהו עמוק יותר – רצינות, מקצועיות ואחריות עליונה. הוא מאפשר לכן להתרכז בלהיות הדולה הטובה ביותר שאתן יכולות להיות, בלב שלם ובנפש רגועה, בידיעה שאתן מכוסות מכל כיוון. זהו לא רק "רשת ביטחון", אלא הצהרה עוצמתית: אתן לוקחות את תפקידכן המכונן ברצינות, ואתן מוכנות לכל תרחיש. זוהי דרך לבנות אמון, לחזק את המוניטין שלכן, ובעיקר – לתת לכן את הכוח להמשיך להאיר את דרכן של משפחות ברגעים הכי משמעותיים בחייהן, ללא חשש.

האם הפוליסה מכסה תביעות שמוגשות גם זמן מה אחרי סיום הטיפול או סיום הפעילות המקצועית?
  1. וודאי. פוליסת אחריות מקצועית אמורה להגן עליך גם לאחר סיום עבודתך המקצועית בתחום. בפוליסות על בסיס אירוע המצב פשוט - אם הייתה לך פוליסה בתוקף ביום שבו קרה המקרה שלגביו מוגשת התביעה - היא תכסה את אותו מקרה. אם לא היה - לא יהיה כיסוי.
    בפוליסות על בסיס מועד הגשת התביעה יש קריטריון נוסף על זה - והוא שיהיה כיסוי בתוקף גם ביום שבו מוגשת התביעה. בפוליסות אלה חשוב לוודא שיש לך הרחבת "תקופת דיווח מוארכת" ל-7 שנים לפחות, ולגבי קטינים - 7 שנים מהגיעם לגיל 18. ישנם יתרונות וחסרונות לשני סוגי הפוליסות. טרם רכישות הפוליסה נשאל אותך שאלות לגבי העיסוק שלך בפועל על מנת שנוכל להתאים לך את הכיסוי המתאים.
  2. אם בחרת לעבור מבטח יש לוודא שהתנאים הללו נשמרים וכן שתאריך הרטרו שהיה נקוב בפוליסה הקודמת עובר לפוליסה החדשה (ישנן חברות שידרשו על כך תוספת פרמיה לשנה הראשונה).
האם הביטוח מכסה עבודה עם קטינים או אוכלוסיות רגישות, כמו נשים בהריון או קשישים?
  1. פוליסת אחריות מקצועית מבטחת אותך בעיסוקך במקצוע שאותו למדת ועליו הוסמכת. בעת רכישת הפוליסה יש להעביר את כל תעודות ההסמכה שלך ולציין במפורש (כולל בטופס ההצעה שהוא מסמך מחייב) מהן הפעילויות העסקיות/מקצועיות שלך. לדוגמא - אימון נשים בהריון, טיפול בקשישים או סוגי אוכלוסייה אחרים. חברת הביטוח תבחן את העיסוקים שציינת ותחליט אם ובאלה תנאים לקבלך לביטוח. ככל שמדובר על מקצועות המוכרים לחתם בחברת הביטוח ההצעה עשויה להתקבל מהר. במידה והחתם אינו בקיא בתחום, ההצעה עשויה להתעכב. 
  2. סוכנותינו מתמחה כבר למעלה מ-30 שנה בתחום הרפואה המשלימה, הפרא-רפואי, הספורט, הקוסמטיקה ומקצועות המים - לכן, ברוב המקרים כאשר תפנו אלינו עם בקשה להצעת מחיר נוכל לתת אותה מהר וללא עיכובים גם אם למדתם בארץ במוסדות אזוטריים בארץ או לחילופין במוסדות הסמכה שונים בחו"ל.
מה ההבדל בין ביטוח אחריות מקצועית לביטוח אחריות כלפי צד ג'?
  1. ביטוח אחריות מקצועית מגן עליך מפני תביעות רשלנות מקצועית. כלומר אירועים שקרו בעת פעילותך המקצועית ובעקבותיה. היא אינה מגינה מפני תביעות שאינן קשורות במישרין לפעילות המקצועית. 
  2. דוגמא לתביעה שכזאת - לקוח שטוען שנגרם נזק פיזי לחפציו בעת שהיה בטיפול או שהגיע לסטודיו וזמן ההמתנה נשבר מדף כלשהו והוא נחבל בראשו כתוצאה מכך. אין כאן רשלנות מקצועית, אך כן נגרם נזק - ואת החשיפה הזו פרק צד ג' בפוליסה יכסה.
האם הביטוח כולל כיסוי להוצאות משפטיות גם אם התביעה נדחתה בסופו של דבר?
  1. התשובה לשאלה טמונה בהגדרת מקרה הביטוח בפוליסה. כל חברת ביטוח מגדירה מעט אחרת את מקרה הביטוח ועשויה להיות לכך השלכה על הכיסוי במקרה שהוחלט שאין רשלנות. הפוליסות שסוכנותינו מוכרת מגדירות את מקרה הביטוח כך שבכל טענה לנזק בגין רשלנות מקצועית ע"י מטופל או מתאמן שלכם, חברת הביטוח תטפל בתביעה, גם אם בסופו של דבר יסתבר שלא נגרם נזק או שהוא לא היה באשמתכם.
  2. ראוי לציין שבמקרים רבים יכול לקוח שלכם להרגיש נפגע כתוצאה מרשלנות שלכם ומנגד אתם תרגישו שלא התרשלתם כלל ואף שאין בכלל נזק. גם אם אתם צודקים - עדיין נתבעתם! ואתם עדיין תזדקקו להגנה משפטית על מנת לדחות את התביעה. גם במקרה זה, פוליסת אחריות מקצועית שלכם תגן עליכם.
האם הביטוח מכסה שימוש בציוד או כלים ספציפיים שאינם חלק מהטיפול הסטנדרטי, כמו שמנים אתריים או מכשירי רטט?

כן. הביטוח מכסה את כל הכלים והציוד שאתם עושים בהם שימוש כחלק אינטגרלי מהטיפול, בתנאי שהם קשורים להסמכות המקצועיות שלכם ועברתם הכשרה על הפעלתם.. חשוב לציין בפוליסה באופן מפורש אילו סוגי טיפולים אתם מבצעים (למשל, ארומתרפיה, רפלקסולוגיה) ונוסף לציין עם אילו מכשירי עזר אתם עובדם (כדי לוודא שאין סייגים או מגבלות). לרוב תתבקשו להעביר תו תקן ישראלי ו/או אירופי ו/או FDA אמריקאי על מנת שנוכל לוודא עבורכם שהציוד שלכם תקין ומוסמך לשימוש. כיוון ששימוש בציוד פגום או שאינו מותר לשימוש בישראל בהחלט עלולה לחשוף אתכם לתביעות רשלנות.

האם הביטוח מכסה גם נזקים שנגרמו כתוצאה מהמלצות תזונתיות או שימוש בתוספי תזונה שנתתי למטופל?

אם ההמלצות התזונתיות או מתן תוספי התזונה הם חלק מהעיסוק המקצועי שלכם (למשל, תזונה נכונה או נטורופתיה) וכחלק מתחום הסמכתכם, אזי התשובה היא כן, הכיסוי יחול עליהן. אם אין לכם הכשרה ספציפית בתחום אזי הכיסוי לא יחול.  

חשוב לציין במפורש בהצעת הביטוח מהן ההסמכות שלכם ושהמלצות אלו הן חלק מתחום הכשרתכם. ישנם סייגים מובנים לטיפולים מסוימים והכיסוי אינו יחול עליהם כגון המלצות לטיפול תרופתי, שינוי מינון של תרופות וכו'. לכן אם אינכם בטוחים כי אם ההמלצות שאתם נותנים מכוסות - התייעצו איתנו! כמו כן, במידה ואתם מוכרים תוספים או צמחי מרפא במהלך הקליניקה – חשוב מאד לרכוש ביטוח חבות המוצר למקרים בהם מוצר שאותו מכרתם גרם לנזק (להבדיל מאחריות מקצועית שבמסגרתה הטיפול הוא שגרם לנזק)

האם הביטוח מכסה גם טיפול שניתן מחוץ לקליניקה, כמו בבית הלקוח או בשטח פתוח?

כן. פוליסת האחריות המקצועית מלווה את המבוטח לכל מקום (כמו "הבית של הצב על הגב"). כל אימון או טיפול שהייתם מעבירים בקליניקה או בסטודיו/מכון והיה מכוסה בה, יהיה מכוסה גם מחוצה לה.  

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שברגע שהמטפל יוצא מהקליניקה גם הפוליסה "יוצאת איתו". לכן, במידה ויש לכם מטפלים אחרים המטפלים בשמכם במטופלים שלכם או אפילו שוכרים מכם את הקליניקה עבור שימושם הפרטי - יש לרכוש צד ג' לקליניקה עצמה למצב שבו יקרה אירוע ביטוחי בזמן שאתם אינכם במקום. כמובן שרצוי לרכוש פוליסה לקליניקה גם ללא קשר לצד ג', למקרה של קטסטרופה במקום - שריפה, רעידת אדמה, נזקי טבע, צנרת ונזקים תוצאתיים. ועל זה ניתן לקרוא כאן

לקוחות מספרים

ביטוחים נוספים

לאמן ולטפל בראש שקט - זה איתנו.

להתאמת ביטוח השאירו פרטים

לאמן ולטפל בראש שקט - זה איתנו.

להתאמת ביטוח השאירו פרטים