תובעים אותי!!

justice and law concept. asian woman lawyer working and judge in

יש לכם תחושת בטן שמטופל שלכם עומד לתבוע? או אולי אפילו קיבלתם מכתב תביעה? מפחיד מאד ולא נעים! שמרו את המייל הזה כדי לדעת מה לעשות בעת צרה!

הדבר החשוב ביותר הוא לא לשקוע ב-wishfull thinking ולהגיד "הוא לא יתבע אותי". מכיון שכל טיפול מתחיל בכוונות טובות, יש נטייה לחשוב שגם המטופל מרגיש את הכוונות שלכם. גם אם הוא מתחיל ככה, בפועל, ולעיתים לאורך זמן, המצב משתנה. במקרים רבים תחושת הפגיעה נבנית אצל המטופל בזמן שהמטפל כלל לא מודע לכך עד לרגע שבו המטופל או בני משפחתו שולחים מכתב מעורך דין.

לכן, חשוב להיות כנים עם עצמכם, לבצע ביקורת עצמית באופן תדיר. לוודא שהטיפול ברור למטופל והאופן שבו עובר הטיפול לא גורם לנזק למטופל או אפילו לתחושה כאילו נגרם לו נזק – כי גם אם לדעתכם לא נגרם לו נזק אך לתפיסתו או לתפיסת בני משפחתו כן נגרם נזק – אתם עלולים להיתבע. מרגע שנתבעתם – יש מספר פעולות שחייבים לבצע על מנת לוודא שיהיה לכם כיצד להתמודד איתה:

  1. לוודא שהרשומות הרפואיות או כל תיעוד אחר של הטיפול שאותו עובר המטופל זמין לכם ונמצא "בשלוף" לטובת התגוננות מפני התביעה.
  2. אם המטופל העביר מכתב מבא-כוח (כגון עו"ד או אדם אחר) – יש להעביר את המכתב לסוכן הביטוח שלכם באופן מיידי.
  3. במידה והמטופל רק "רומז" שהוא מעוניין לתבוע ("תשמעי, אני לא יודע מה להגיד לך, אני ממש מרגיש לא נוח עם זה אבל…") – יש להתייחס לכך כאילו התביעה היא עניין של זמן ולדווח על כך בזמן לסוכן הביטוח.
  4. ניתוק מגע עד כמה שניתן מהמטופל, אך מבלי ליצור אנטגוניזם מיותר שעלול להגביר את תחושת הפגיעה. קיימת בעייתיות להמשיך טיפול באדם שמעוניין לתבוע אותנו. ניתוק מגע באופן מחושב יכול להוות הקטנת הנזק.
  5. אין להודות באשמה בשום צורה! אפשר להביע אמפתיה ("כואב לי שנפגעת…") אך מבלי שהמטפל מודה בגרימת הנזק ("כואב לי שפגעתי בך"). אולי אתם לא אשמים? הודאה באשמה מונעת מעורכי הדין שחב' הביטוח התקצה לכם ליישב את התביעה ולהקטין את גובה התביעה. עם כל הרצון הטוב – ברגע שמדובר על תביעת נזיקין, מה שמעניין את הניזוק זה רק סכום הכסף אותו יקבל בתביעה.
  6. במידה ויש לכם השתתפות עצמית בפוליסה – ובעיקר אם היא גבוהה, רצוי להפקיד את הסכום בחשבון נפרד לטובת תשלום בבוא העת כדי להימנע מריביות פיגורים עקב תשלום מאוחר.
  7. בכל לפוליסה שיוצאת מאיתנו – חדשה או חידוש – יש דף נלווה בסופה (קצר מאד ובשפה יומיומית)  המפרט את החובות והזכויות שלכם כבעלי הפוליסה. אנו ממליצים מאד לקרוא אותו!

כל לקוח שלנו יודע שברגע האמת הוא או היא יכולים להרים טלפון ולקבל מענה מיידי מה לעשות וכיצד לנהוג.

בכל שאלה צרו איתנו קשר!

אהבתם? שתפו

אולי יעניין אותך גם

לאמן ולטפל בראש שקט - זה איתנו.

להתאמת ביטוח השאירו פרטים

לאמן ולטפל בראש שקט - זה איתנו.

להתאמת ביטוח השאירו פרטים