דף הבית » לדווח או לא לדווח? זאת השאלה
מתאמנת נפלה מהמתח ונחבלה בידה עם המגע בקרקע. קצת נפיחות, טווח תנועה מוגבל מעט אבל שום דבר משנה חיים. האם יש לדווח על כך לביטוח או לא?
לצערנו אין תשובה חד משמעית. יש לא מעט מקרים בקרב לקוחותינו בהם היינו בטוחים שתוגש תביעה כנגד אירוע פציעה ובסוף היא לא הוגשה. מצד שני היו לא פחות מקרים שבהם היה נראה נדמה כי המקרה ייגמר בלא-כלום ובסוף עמדנו מול תביעות של 5 ו-6 ספרות.
"דילמת המבוטח"
מצד אחד חלה על המבוטח חובת הדיווח. כלומר ע"פ תנאי הפוליסה היבשים – במקרה של תביעה או חשד לתביעה כנגדו על המבוטח לדווח לחברת הביטוח בהקדם האפשרי. אי דיווח עלול לגרום לחברת הביטוח להקטין את שיעור ההשתתפות שלה בתביעה (מה שיגדיל את הוצאותיו של המבוטח) או אף לדחות את התביעה לחלוטין ולהשאיר את המבוטח להתמודד בכוחות עצמו עם התביעה כולה!
מצד שני, דיווח יתר יכול לצייר תמונה של מבוטח "מסוכן" בחברת הביטוח והדבר עלול להתבטא בהגדלת הפרמיה בחידוש ואף סירוב לחדש את הפוליסה בכלל. אז מה עושים?
סוכנות הביטוח שלכם
התשובה היא שעושים את מה שהגיוני וסביר. אם קרה מקרה בחדר הכושר, הסטודיו או בחדר הטיפולים שאינכם חושבים שהוא רציני – דבר ראשון שעושים זה – תיעוד. רשמו לעצמכם מתי קרה האירוע, מי היה אחראי באותו רגע, מה היו הנסיבות שהובילו לכך ומה חומרת הנזק. לעיתים נזק שנראה לנו מינורי עלול להפוך לנזק רציני בעיני הנפגע ולכן חשוב גם לצלם את הנזק שנגרם ואם צריך כמובן שגם לספק עזרה ראשונה.
אחרי כל זה נשאלת השאלה האם לדווח על כך לחברת הביטוח? בשלב זה נכנס לתמונה הסוכן שלכם. לפני שנפנה לחברת הביטוח, פנו אלינו, סוכנות הביטוח שלכם, ויחד נחליט אם מדובר במקרה שבו תיעוד יספיק או שמדובר במקרה שעדיף לדווח עליו (גם במחיר של העלאת הפרמיה בחידוש).
כמובן שאם הנפגע שואל אתכם – "יש לך ביטוח?" או לחילופין לא מפסיק לדבר על המקרה שקרה אזי אין ספק שעליכם לדווח. אין וודאות שאכן תבוא תביעה אך רק למקרה שאכן תגיע – עדיף שמקרכ שכזה ידווח.
לסיכום, חובת הדיווח היא חובה שמוטלת על כל מבוטח בביטוח אחריות מקצועית. במידה ואירע לכם אירוע כזה או אחר בסטודיו, בקליניקה או בעסק בכלל, צרו איתנו קשר כדי שנמנע מעוגמת נפש במקרה של תביעה.
אהבתם? שתפו
© כל הזכויות שמורות לענת רפופורט סוכנות לביטוח (1998) בע״מ | פיתוח: GBWEB | עיצוב: ענבל סורוקה