ביטוח לקוסמטיקאיות

קוסמטיקאיות שואפות להעניק יופי לעולם, אך תחום זה מורכב וגובל לעיתים בתחום הרפואי. שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו לייזר, פלזמה, IPL, וטכניקות איפור קבוע ומיקרו-פיגמנטציה, משפר את איכות החיים והביטחון העצמי של רבים.

לסוכנותינו ניסיון של למעלה מ-35 שנה בביטוח מקצועי ועסקי לקוסמטיקאיות. במהלך השנים  טיפלנו במקרים רבים בהם מטופלים נפגעו במהלך טיפולים ותבעו את הקוסמטיקאית בסכומים גבוהים (מאות אלפי שקלים). אמנם לא ניתן למנוע סיכונים לחלוטין, אך ניתן לנהל אותם באמצעות ביטוח עסקי מקצועי. ביטוח זה צריך לכלול הגנה על הציוד והקליניקה, אחריות מקצועית עם צד ג', וביטוח חבות מוצר, במידה והקוסמטיקאית מוכרת מוצרים למטופלים.

קוסמטיקאיות ללא ביטוח לוקחות סיכון מיותר. עלות הביטוח זניחה ביחס לתמורה הגבוהה שהוא מספק, במיוחד בעת תביעה של עשרות או מאות אלפי שקלים. תביעות בתחום זה אינן נדירות, ולעיתים אף חברות קרובות או בני משפחה תובעים זה את זה עקב נזק שנגרם בטיפול.

כל סעיף בפוליסה מגן מפני סוג נזק אחר: אחריות מקצועית מגנה מפני תביעות רשלנות מקצועית; צד ג' מגן מפני נזקים ללקוחות בקליניקה שאינם קשורים לרשלנות מקצועית, כמו נפילה בחדר המתנה; פרקי הרכוש מגינים מפני נזקים לרכוש כתוצאה משריפה, נזקי מים, פריצה, או טרור. ניתן גם לרכוש כיסוי לאובדן הכנסה יומי עקב סגירת הקליניקה כתוצאה מהנזקים הללו. 

כמו כן, ביטוח חבות המוצר מגן על במקרים בהן נגרם נזק כתוצאה ממוצר שהקוסמטיקאית מכרה ללקוחותיה במהלך הקליניקה (מוצרים שיוצאים מחזקתה).

ביטוח מתאים נבנה לאחר תשאול יסודי והבנת צרכי הקוסמטיקאית. הסוכנות תציג את האפשרויות ותתפור יחד איתה את הכיסוי האופטימלי, כדי למנוע תשלום מיותר וניהול סיכונים נכון וחכם.

האם הפוליסה מכסה תביעות שמוגשות גם זמן מה אחרי סיום הטיפול או סיום הפעילות המקצועית?
  1. וודאי. פוליסת אחריות מקצועית אמורה להגן עליך גם לאחר סיום עבודתך המקצועית בתחום. בפוליסות על בסיס אירוע המצב פשוט - אם הייתה לך פוליסה בתוקף ביום שבו קרה המקרה שלגביו מוגשת התביעה - היא תכסה את אותו מקרה. אם לא היה - לא יהיה כיסוי.
    בפוליסות על בסיס מועד הגשת התביעה יש קריטריון נוסף על זה - והוא שיהיה כיסוי בתוקף גם ביום שבו מוגשת התביעה. בפוליסות אלה חשוב לוודא שיש לך הרחבת "תקופת דיווח מוארכת" ל-7 שנים לפחות, ולגבי קטינים - 7 שנים מהגיעם לגיל 18. ישנם יתרונות וחסרונות לשני סוגי הפוליסות. טרם רכישות הפוליסה נשאל אותך שאלות לגבי העיסוק שלך בפועל על מנת שנוכל להתאים לך את הכיסוי המתאים.
  2. אם בחרת לעבור מבטח יש לוודא שהתנאים הללו נשמרים וכן שתאריך הרטרו שהיה נקוב בפוליסה הקודמת עובר לפוליסה החדשה (ישנן חברות שידרשו על כך תוספת פרמיה לשנה הראשונה).
האם הביטוח מכסה עבודה עם קטינים או אוכלוסיות רגישות, כמו נשים בהריון או קשישים?
  1. פוליסת אחריות מקצועית מבטחת אותך בעיסוקך במקצוע שאותו למדת ועליו הוסמכת. בעת רכישת הפוליסה יש להעביר את כל תעודות ההסמכה שלך ולציין במפורש (כולל בטופס ההצעה שהוא מסמך מחייב) מהן הפעילויות העסקיות/מקצועיות שלך. לדוגמא - אימון נשים בהריון, טיפול בקשישים או סוגי אוכלוסייה אחרים. חברת הביטוח תבחן את העיסוקים שציינת ותחליט אם ובאלה תנאים לקבלך לביטוח. ככל שמדובר על מקצועות המוכרים לחתם בחברת הביטוח ההצעה עשויה להתקבל מהר. במידה והחתם אינו בקיא בתחום, ההצעה עשויה להתעכב. 
  2. סוכנותינו מתמחה כבר למעלה מ-30 שנה בתחום הרפואה המשלימה, הפרא-רפואי, הספורט, הקוסמטיקה ומקצועות המים - לכן, ברוב המקרים כאשר תפנו אלינו עם בקשה להצעת מחיר נוכל לתת אותה מהר וללא עיכובים גם אם למדתם בארץ במוסדות אזוטריים בארץ או לחילופין במוסדות הסמכה שונים בחו"ל.
מה ההבדל בין ביטוח אחריות מקצועית לביטוח אחריות כלפי צד ג'?
  1. ביטוח אחריות מקצועית מגן עליך מפני תביעות רשלנות מקצועית. כלומר אירועים שקרו בעת פעילותך המקצועית ובעקבותיה. היא אינה מגינה מפני תביעות שאינן קשורות במישרין לפעילות המקצועית. 
  2. דוגמא לתביעה שכזאת - לקוח שטוען שנגרם נזק פיזי לחפציו בעת שהיה בטיפול או שהגיע לסטודיו וזמן ההמתנה נשבר מדף כלשהו והוא נחבל בראשו כתוצאה מכך. אין כאן רשלנות מקצועית, אך כן נגרם נזק - ואת החשיפה הזו פרק צד ג' בפוליסה יכסה.
האם הביטוח כולל כיסוי להוצאות משפטיות גם אם התביעה נדחתה בסופו של דבר?
  1. התשובה לשאלה טמונה בהגדרת מקרה הביטוח בפוליסה. כל חברת ביטוח מגדירה מעט אחרת את מקרה הביטוח ועשויה להיות לכך השלכה על הכיסוי במקרה שהוחלט שאין רשלנות. הפוליסות שסוכנותינו מוכרת מגדירות את מקרה הביטוח כך שבכל טענה לנזק בגין רשלנות מקצועית ע"י מטופל או מתאמן שלכם, חברת הביטוח תטפל בתביעה, גם אם בסופו של דבר יסתבר שלא נגרם נזק או שהוא לא היה באשמתכם.
  2. ראוי לציין שבמקרים רבים יכול לקוח שלכם להרגיש נפגע כתוצאה מרשלנות שלכם ומנגד אתם תרגישו שלא התרשלתם כלל ואף שאין בכלל נזק. גם אם אתם צודקים - עדיין נתבעתם! ואתם עדיין תזדקקו להגנה משפטית על מנת לדחות את התביעה. גם במקרה זה, פוליסת אחריות מקצועית שלכם תגן עליכם.
האם הביטוח מכסה נזקים שנגרמו מטיפולים באמצעות מכשור מתקדם, כמו מכשירי הסרת שיער בלייזר או מכשירים לטיפולי פנים פולשניים?

כן, בתנאי שיש לך הסמכה מתאימה להפעלת המכשור הספציפי. פוליסת האחריות המקצועית מגנה עליך מפני תביעות בגין רשלנות מקצועית בעבודה שלך. אם את עובדת עם מכשור מתקדם, חשוב לוודא שיש לך תעודות הסמכה רלוונטיות, ושהן מצוינות במפורש בפוליסה. ישנם מכשירים שלא ניתן יהיה לכסות במסגרת פוליסת האחריות המקצועית, ובמקרים אלה, מומלץ להתייעץ איתנו כדי למצוא את הכיסוי המתאים עבורך.

האם הביטוח מכסה נזקים שנגרמו משימוש בחומרים מסוימים, למשל תגובה אלרגית של לקוחה למוצר קוסמטי שהשתמשתי בו?

כן, כיסוי זה כלול בפוליסה כל עוד המוצר שבו השתמשת הוא חלק מהטיפול המקצועי שלך. הביטוח מגן עליך מפני תביעות רשלנות מקצועית שנובעות מטיפול קוסמטי שביצעת, כולל שימוש בחומרים שונים. חשוב לוודא שאת משתמשת במוצרים מאושרים, ושביצעת תשאול מקצועי ללקוחה בנוגע לאלרגיות או רגישויות ידועות לפני הטיפול. במידה והתשאול מתועד (ומומלץ מאד גם שהלקוח/ה תחתום על טופס הסכמה), זה מחזק את עמדתך במקרה של תביעה. כמו כן, הפוליסות שלנו מכסות גם מוצרים שאת מוכרת ללקוחותייך במסגרת הקליניקה כך שגם אם נתת (אפילו בחינם) או מכרת תכשיר מסוים והוא גרם לנזק ללקוח בביתו – את מכוסה. לעומת זאת אם את מוכרת מוצרים באתר אינטרנט או חנות פיזית ללקוחות שהם לא מטופלים שלך בקליניקה הביטוח הזה לא מספיק ועלייך לרכוש פוליסת מוצר נפרדת מפוליסת האחריות המקצועית.

האם הביטוח מכסה גם טיפול שניתן מחוץ לקליניקה, כמו בבית הלקוח או בשטח פתוח?

כן. פוליסת האחריות המקצועית מלווה את המבוטח לכל מקום (כמו "הבית של הצב על הגב"). כל אימון או טיפול שהייתם מעבירים בקליניקה או בסטודיו/מכון והיה מכוסה בה, יהיה מכוסה גם מחוצה לה.  

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שברגע שהמטפל יוצא מהקליניקה גם הפוליסה "יוצאת איתו". לכן, במידה ויש לכם מטפלים אחרים המטפלים בשמכם במטופלים שלכם או אפילו שוכרים מכם את הקליניקה עבור שימושם הפרטי - יש לרכוש צד ג' לקליניקה עצמה למצב שבו יקרה אירוע ביטוחי בזמן שאתם אינכם במקום. כמובן שרצוי לרכוש פוליסה לקליניקה גם ללא קשר לצד ג', למקרה של קטסטרופה במקום - שריפה, רעידת אדמה, נזקי טבע, צנרת ונזקים תוצאתיים. ועל זה ניתן לקרוא כאן

לקוחות מספרים

ביטוחים נוספים

לאמן ולטפל בראש שקט - זה איתנו.

להתאמת ביטוח השאירו פרטים

לאמן ולטפל בראש שקט - זה איתנו.

להתאמת ביטוח השאירו פרטים