ביטוח אחריות מקצועית למעסים

Relaxed man enjoying in back massage at health spa.

כמטפלים ברפואה סינית, אתם נושאים באחריות גדולה כלפי מטופליכם. בין אם אתם מתמחים בדיקור, צמחי מרפא, טווינא או שיטות טיפול אחרות, הפעילות שלכם דורשת דיוק, ידע ומקצועיות רבה. עם זאת, כמו בכל מקצוע המשלב מגע וטיפול באנשים, קיימת תמיד אפשרות לטעויות אנוש או לאי הבנות שעלולות להוביל לתביעות נזיקין. כאן נכנס לתמונה ביטוח אחריות מקצועית, המעניק לכם שקט נפשי והגנה כלכלית חיונית.

ביטוח אחריות מקצועית למטפלים ברפואה סינית נועד לכסות אתכם מפני תביעות בגין רשלנות מקצועית, טעויות או מחדלים שעלולים להיגרם כתוצאה מפעילותכם. כיסוי זה יכול לכלול, למשל, טעויות באבחון, טיפול שאינו מתאים, או נזק שנגרם למטופל במהלך הטיפול. פוליסה איכותית תכסה את עלויות ההגנה המשפטית, הוצאות בית המשפט ופיצויים שעלולים להיפסק נגדכם, גם אם התביעה נדחתה בסופו של דבר.

חשוב לוודא שהפוליסה שלכם מספקת כיסוי גם לפעילות טיפולית המתבצעת אונליין. בעידן הדיגיטלי, מטפלים רבים מציעים ייעוץ, אבחון ראשוני או הדרכה מרחוק. גם בטיפול שאינו פיזי, עלולות להתעורר תביעות בגין ייעוץ שגוי או אי הבנה של מצב המטופל. לכן, ודאו שביטוח האחריות המקצועית שלכם מותאם גם למתן שירותים אונליין, כדי שתהיו מוגנים מכל כיוון.

מעבר להגנה הכלכלית, קיום ביטוח אחריות מקצועית משדר אמינות ומקצועיות למטופלים שלכם. הוא מאותת להם שאתם מחויבים לסטנדרטים הגבוהים ביותר של טיפול ומוכנים להתמודד עם כל מצב בלתי צפוי. בעידן שבו מודעות הצרכנים לזכויותיהם עולה, ביטוח מסוג זה אינו רק המלצה, אלא כלי הכרחי להגנה על הקריירה והמוניטין שלכם. אל תחכו לרגע האמת – דאגו לכיסוי ביטוחי הולם עוד היום והמשיכו להעניק טיפול איכותי בראש שקט.

האם הפוליסה מכסה תביעות שמוגשות גם זמן מה אחרי סיום הטיפול או סיום הפעילות המקצועית?
  1. וודאי. פוליסת אחריות מקצועית אמורה להגן עליך גם לאחר סיום עבודתך המקצועית בתחום. בפוליסות על בסיס אירוע המצב פשוט - אם הייתה לך פוליסה בתוקף ביום שבו קרה המקרה שלגביו מוגשת התביעה - היא תכסה את אותו מקרה. אם לא היה - לא יהיה כיסוי.
    בפוליסות על בסיס מועד הגשת התביעה יש קריטריון נוסף על זה - והוא שיהיה כיסוי בתוקף גם ביום שבו מוגשת התביעה. בפוליסות אלה חשוב לוודא שיש לך הרחבת "תקופת דיווח מוארכת" ל-7 שנים לפחות, ולגבי קטינים - 7 שנים מהגיעם לגיל 18. ישנם יתרונות וחסרונות לשני סוגי הפוליסות. טרם רכישות הפוליסה נשאל אותך שאלות לגבי העיסוק שלך בפועל על מנת שנוכל להתאים לך את הכיסוי המתאים.
  2. אם בחרת לעבור מבטח יש לוודא שהתנאים הללו נשמרים וכן שתאריך הרטרו שהיה נקוב בפוליסה הקודמת עובר לפוליסה החדשה (ישנן חברות שידרשו על כך תוספת פרמיה לשנה הראשונה).
האם הביטוח מכסה עבודה עם קטינים או אוכלוסיות רגישות, כמו נשים בהריון או קשישים?
  1. פוליסת אחריות מקצועית מבטחת אותך בעיסוקך במקצוע שאותו למדת ועליו הוסמכת. בעת רכישת הפוליסה יש להעביר את כל תעודות ההסמכה שלך ולציין במפורש (כולל בטופס ההצעה שהוא מסמך מחייב) מהן הפעילויות העסקיות/מקצועיות שלך. לדוגמא - אימון נשים בהריון, טיפול בקשישים או סוגי אוכלוסייה אחרים. חברת הביטוח תבחן את העיסוקים שציינת ותחליט אם ובאלה תנאים לקבלך לביטוח. ככל שמדובר על מקצועות המוכרים לחתם בחברת הביטוח ההצעה עשויה להתקבל מהר. במידה והחתם אינו בקיא בתחום, ההצעה עשויה להתעכב. 
  2. סוכנותינו מתמחה כבר למעלה מ-30 שנה בתחום הרפואה המשלימה, הפרא-רפואי, הספורט, הקוסמטיקה ומקצועות המים - לכן, ברוב המקרים כאשר תפנו אלינו עם בקשה להצעת מחיר נוכל לתת אותה מהר וללא עיכובים גם אם למדתם בארץ במוסדות אזוטריים בארץ או לחילופין במוסדות הסמכה שונים בחו"ל.
מה ההבדל בין ביטוח אחריות מקצועית לביטוח אחריות כלפי צד ג'?
  1. ביטוח אחריות מקצועית מגן עליך מפני תביעות רשלנות מקצועית. כלומר אירועים שקרו בעת פעילותך המקצועית ובעקבותיה. היא אינה מגינה מפני תביעות שאינן קשורות במישרין לפעילות המקצועית. 
  2. דוגמא לתביעה שכזאת - לקוח שטוען שנגרם נזק פיזי לחפציו בעת שהיה בטיפול או שהגיע לסטודיו וזמן ההמתנה נשבר מדף כלשהו והוא נחבל בראשו כתוצאה מכך. אין כאן רשלנות מקצועית, אך כן נגרם נזק - ואת החשיפה הזו פרק צד ג' בפוליסה יכסה.
האם הביטוח כולל כיסוי להוצאות משפטיות גם אם התביעה נדחתה בסופו של דבר?
  1. התשובה לשאלה טמונה בהגדרת מקרה הביטוח בפוליסה. כל חברת ביטוח מגדירה מעט אחרת את מקרה הביטוח ועשויה להיות לכך השלכה על הכיסוי במקרה שהוחלט שאין רשלנות. הפוליסות שסוכנותינו מוכרת מגדירות את מקרה הביטוח כך שבכל טענה לנזק בגין רשלנות מקצועית ע"י מטופל או מתאמן שלכם, חברת הביטוח תטפל בתביעה, גם אם בסופו של דבר יסתבר שלא נגרם נזק או שהוא לא היה באשמתכם.
  2. ראוי לציין שבמקרים רבים יכול לקוח שלכם להרגיש נפגע כתוצאה מרשלנות שלכם ומנגד אתם תרגישו שלא התרשלתם כלל ואף שאין בכלל נזק. גם אם אתם צודקים - עדיין נתבעתם! ואתם עדיין תזדקקו להגנה משפטית על מנת לדחות את התביעה. גם במקרה זה, פוליסת אחריות מקצועית שלכם תגן עליכם.
האם הביטוח מכסה שימוש בציוד או כלים ספציפיים שאינם חלק מהטיפול הסטנדרטי, כמו שמנים אתריים או מכשירי רטט?

כן. הביטוח מכסה את כל הכלים והציוד שאתם עושים בהם שימוש כחלק אינטגרלי מהטיפול, בתנאי שהם קשורים להסמכות המקצועיות שלכם ועברתם הכשרה על הפעלתם.. חשוב לציין בפוליסה באופן מפורש אילו סוגי טיפולים אתם מבצעים (למשל, ארומתרפיה, רפלקסולוגיה) ונוסף לציין עם אילו מכשירי עזר אתם עובדם (כדי לוודא שאין סייגים או מגבלות). לרוב תתבקשו להעביר תו תקן ישראלי ו/או אירופי ו/או FDA אמריקאי על מנת שנוכל לוודא עבורכם שהציוד שלכם תקין ומוסמך לשימוש. כיוון ששימוש בציוד פגום או שאינו מותר לשימוש בישראל בהחלט עלולה לחשוף אתכם לתביעות רשלנות.

האם הביטוח מכסה גם נזקים שנגרמו כתוצאה מהמלצות תזונתיות או שימוש בתוספי תזונה שנתתי למטופל?

אם ההמלצות התזונתיות או מתן תוספי התזונה הם חלק מהעיסוק המקצועי שלכם (למשל, תזונה נכונה או נטורופתיה) וכחלק מתחום הסמכתכם, אזי התשובה היא כן, הכיסוי יחול עליהן. אם אין לכם הכשרה ספציפית בתחום אזי הכיסוי לא יחול.  

חשוב לציין במפורש בהצעת הביטוח מהן ההסמכות שלכם ושהמלצות אלו הן חלק מתחום הכשרתכם. ישנם סייגים מובנים לטיפולים מסוימים והכיסוי אינו יחול עליהם כגון המלצות לטיפול תרופתי, שינוי מינון של תרופות וכו'. לכן אם אינכם בטוחים כי אם ההמלצות שאתם נותנים מכוסות - התייעצו איתנו! כמו כן, במידה ואתם מוכרים תוספים או צמחי מרפא במהלך הקליניקה – חשוב מאד לרכוש ביטוח חבות המוצר למקרים בהם מוצר שאותו מכרתם גרם לנזק (להבדיל מאחריות מקצועית שבמסגרתה הטיפול הוא שגרם לנזק)

האם הביטוח מכסה גם טיפול שניתן מחוץ לקליניקה, כמו בבית הלקוח או בשטח פתוח?

כן. פוליסת האחריות המקצועית מלווה את המבוטח לכל מקום (כמו "הבית של הצב על הגב"). כל אימון או טיפול שהייתם מעבירים בקליניקה או בסטודיו/מכון והיה מכוסה בה, יהיה מכוסה גם מחוצה לה.  

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שברגע שהמטפל יוצא מהקליניקה גם הפוליסה "יוצאת איתו". לכן, במידה ויש לכם מטפלים אחרים המטפלים בשמכם במטופלים שלכם או אפילו שוכרים מכם את הקליניקה עבור שימושם הפרטי - יש לרכוש צד ג' לקליניקה עצמה למצב שבו יקרה אירוע ביטוחי בזמן שאתם אינכם במקום. כמובן שרצוי לרכוש פוליסה לקליניקה גם ללא קשר לצד ג', למקרה של קטסטרופה במקום - שריפה, רעידת אדמה, נזקי טבע, צנרת ונזקים תוצאתיים. ועל זה ניתן לקרוא כאן

לקוחות מספרים

ביטוחים נוספים

לאמן ולטפל בראש שקט - זה איתנו.

להתאמת ביטוח השאירו פרטים

לאמן ולטפל בראש שקט - זה איתנו.

להתאמת ביטוח השאירו פרטים